İçerik yönetimini "Hedef kitlelere ulaşmak, pazarlama hedeflerine ulaşmak için içeriği bir varlık olarak yönetmek" olarak tanımlayabiliriz. İçerik pazarlaması pazarlamanın en önemli parçasıdır. SEO, e-posta pazarlama ve sosyal medya ile çalışır. Kaliteli içerik, trafiği ve dönüşümleri artırır.
İlgi çekici bir içerik oluşturmak, günümüzde mevcut olan en güçlü çevrim içi pazarlama tekniklerinden biridir, çünkü bir çok pazarlama tekniğini kullanır:
- SEO
- Ücretli arama pazarlaması
- Sosyal medya pazarlamacılığı
- E-posta pazarlama
- Dönüşüm oranı optimizasyonu
Açıkça tanımlanmış bir kitleyi çekmek ve elde tutmak için değerli, ilgili ve tutarlı içerik oluşturmaya ve dağıtmaya odaklanmış stratejik bir pazarlama yaklaşımı ve nihayetinde karlı müşteri hareketini teşvik etmek içerik pazarlamasının amacı olmalıdır. İçerik açıkça tanımlanmış bir kitleye fayda sağlamalıdır. Bloglarınızı okuyan veya videolarınızı izleyen kişiler, bunun için değerli bir şey bulmalıdır. İyi bir içerik pazarlama stratejisi, kârlı müşteri hareketini yönlendirir. Dostlar “benim gibi insanlar” ı anlayan organizasyonlarla iş yapmak istiyorlar. Kendileri gibi diğer tüketicilerin önerilerine güveniyorlar, böylece bir arkadaş sosyal medya aracılığıyla markalı içerik paylaştığında mesaj ek güvenilirlik kazanıyor. İçerik pazarlama, ürününüzün veya hizmetinizin beklentilerinizin hayatında nasıl pozitif bir fark yaratabileceğini gösteren mesajlar oluşturarak bu güvenilirliği kazanma fırsatı verir.